november 2016

Blendedx van Crossknowledge, de volgende stap in distance learning

CrossKnowledge lanceert een nieuwe opleidingstechnologie die zowel individuen als het bedrijf verandert. Nieuwe rollen voor trainers, focus op groepsdynamiek, en training die direct gelinkt is aan het professionele leven.

CrossKnowledge, één van de wereldleiders in digital learning kondigde vandaag de lancering aan van Blendedx. Deze nieuwe technologie zal een nieuw gezicht aan distance learning geven. Blendedx, geïntegreerd in CrossKnowledge’s veelbekroonde CrossKnowledge learning Suite platform, biedt opleidingen die helpen bij de transformatie van een bedrijf door het leerproces om te zetten naar een groepsproject, dat volledig geïntegreerd is in het professionele leven van de deelnemers.

Blended learning wordt beschouwd als de meest effectieve trainingsmethode.

Blended learning, dat al op grote schaal door bedrijven geïmplementeerd is, wordt gebruikt voor meer dan 30% van het totale aantal trainingsuren. In de meeste gevallen zijn andere werkwijzen tegenover blended learning gepositioneerd: klassikale sessies zijn bijvoorbeeld gericht op  het delen van kennis en samenwerken, terwijl de e-learning solitair is en meer gericht op geïndividualiseerde concepten.

“Voor onze klanten lijken deze methoden de grenzen van wat ze kunnen te bereiken. Om te voorkomen dat deelnemers uitgesloten worden, en ook om budgettaire redenen, proberen bedrijven nu om de tijd die wordt besteed aan klassikale training te minimaliseren. Maar ze zijn er niet in geslaagd om een goed alternatief voor zuiver online sessies te vinden. Omdat deze toch vrij solitair zijn, of als de sessies te lang worden, kunnen deelnemers worden afgeschrikt om verder te gaan. “, legt Steve Fiehl, Chief Innovation Officer bij CrossKnowledge, uit.

Dit alles draagt bij aan de recente omschakeling naar group distance learning, geïnspireerd door de MOOC aanpak. Ondanks het succes in het algemeen, heeft de MOOC aanpak enige moeite gehad om van de grond te komen. In de meeste gevallen biedt het grote groepen deelnemers een verzameling van video’s om volgens een vast schema te bekijken. Dientengevolge zijn de voltooiingspercentages zeer laag, zelfs nauwelijks hoger dan die voor academische MOOCs (6%).

Blendedx is een nieuwe leertechnologie die door CrossKnowledge is ontworpen om het probleem van het MOOC voltooiingspercentage op te lossen.

“Onze analyse toont aan dat een goed opleidingsprogramma meer waarde moet creëren voor alle belanghebbenden: het bedrijf, de manager, de trainer en de medewerkers. Het kan niet meer worden gezien als alleen distributie van content, ongeacht hoe goed die content ook is. Het moet teams helpen om problemen op te lossen, hun doelstellingen te bereiken, en bijdragen aan de transformatie van het bedrijf door van trainers coaches en begeleiders te maken en managers een meer ondersteunende rol als gids te geven. “, aldus Steve Fiehl.

Blendedx is gebouwd met behulp van feedback van gebruikerspanels en daarom meteen ontwikkeld voor gebruik op meerdere apparaten (PC / tablets en smartphones) en met een eigen mobiele app. Daarnaast fungeerde een aantal grote klanten als beta-tester. Hierdoor heeft deze zeer innovatieve technologie direct kunnen profiteren van Proof of Concept testen binnen professionele omgevingen.

Essentieel voor het leren en motiveren van deelnemers: een focus op sterke groepsdynamiek.

Blendedx kan voor een tiental, maar ook voor duizenden deelnemers tegelijk worden ingezet.. Deelnemers kunnen de profielen van anderen bekijken, introductievideo’s posten, deelnemen aan polls, ideeën over thema’s die zijn voorgesteld door trainers posten, ervaringen delen en bijdragen die door anderen geplaatst zijn “liken”. Daarnaast kunnen zij ook in subgroepen werken. Kortom, alle pedagogische methoden die momenteel worden aangeboden in een face-to-face training, en die hun doeltreffendheid door de jaren heen zeker bewezen hebben, zijn nu ook beschikbaar voor distance learning met Blendedx. Deelnemers beseffen al heel vroeg in de training dat ze deel uitmaken van een groep, met de mogelijkheid om synchrone activiteiten te integreren, zoals klassikale sessies of webinars.

Blended learning krijgt een andere dimensie en neemt echt een grote sprong voorwaarts in het aanbieden van een volledige leerervaring. Door middel van subtiele gamification technieken stimuleert het programma competitief gedrag. Deelnemers zien hun duidelijke en consistente voortgang in het programma, of het nu gaat om sociale activiteiten, asynchrone e-learning of een klassikale sessies. Afhankelijk van het programma, kunnen de deelnemers ook certificeringen op specifieke, vooraf geconfigureerde momenten verdienen, wanneer ze genoeg punten voor bepaalde competenties hebben verworven.

Werknemers die betrokken zijn bij het maken van veranderingen

Door duizenden deelnemers in het trainingsprogramma  te betrekken en hen toe te staan er in alle vrijheid aan bij te dragen, biedt Blendedx bedrijven een krachtig hulpmiddel bij hun eigen transformatie. CrossKnowledge verwacht dat de nieuwe opleidingstechnologie gebruikt wordt om re-engineering programma’s te ondersteunen in bedrijven waar teams worden geraadpleegd over nieuwe productlijnen of nieuwe werkmethoden. Zij helpen hun organisatie zich aan te passen aan de digitale revolutie.

“Binnen organisaties is de betrokkenheid van medewerkers momenteel op een dieptepunt. Tweederde van onze klanten vraagt ons om meer te doen dan alleen hun werknemers op te leiden. Ze willen dat we hen  betrekken bij het veranderingsproces”, stelt Steve Fiehl.

Trainers herpositioneren in het hart van het trainingsprogramma

Hoewel het alle asynchrone content (e-learning modules, video’s, etc.) op zowel mobiele apparaten als op een PC kan gebruiken, is het succes van Blendedx toch vooral gebouwd rond het vergroten van de rol van de trainer. Trainers zijn degenen die in feite activiteiten kunnen voorstellen, feedback kunnen lezen, vragen kunnen beantwoorden en een community kunnen leiden. Hun rol als expert ontwikkelt zich en ze worden “change coaches“. Steve Fiehl legt uit:

Volgens onze studies is 85% van de deelnemers klaar om een volledig distance learning programma te volgen als ze het gevoel hebben echt begeleid te worden en als het hen helpt een concreet probleem op te lossen. Deze technologie biedt trainers de mogelijkheid om niet langer slachtoffer te zijn van distance learning programma’s. Ze kunnen eindelijk de controle nemen en juist gebruikers worden. “

Met 10 miljoen gebruikers en meer dan 500 grote accounts als klant, heeft CrossKnowledge het doel om voort te bouwen op de goede relaties met de belangrijkste trainingspartners binnen de markt en hen te laten kennismaken met deze nieuwe technologie zodat zij de volgende stap in distance learning kunnen nemen.

CrossKnowledge is een boeiende, vooruitstrevende digital learning solution, die inspeelt op alle zakelijke uitdagingen en niet alleen individuen maar ook volledige organisaties kan veranderen. Wij bieden een op maat gemaakte, volledig geïntegreerde leeroplossing, die wij zeer snel kunnen implementeren. CrossKnowledge’s leeroplossing is compleet: onze cutting-edge technologie en world-class content komen samen in een blended omgeving. Alleen CrossKnowledge heeft de ervaring, vaardigheid en vooruitziende blik om u te helpen een innovatieve en effectievere leeroplossing te bouwen. CrossKnowledge, een Wiley merk, bedient meer dan 10 miljoen gebruikers in 130 landen.

Take your transformation
to the next level