Learning binnen de Farmaceutische Industrie

Zoals in vele sectoren, heeft digitale innovatie de farmaceutische industrie sterk beïnvloed en ingrijpende veranderingen veroorzaakt. In 2015 zijn er 72 miljoen wearables (draagbare apparaten ontworpen om consumenten in staat te stellen hun eigen gezondheid te controleren) verkocht.

De farmaceutische industrie zal nu aansluiting moeten vinden bij het fenomeen van “slimme gezondheid” en de talloze startups die vanuit die trend naar voren zijn gekomen. Naast GAFAM (Google, Apple, Facebook, Amazon, Microsoft), vertegenwoordigen deze nieuwkomers hevige concurrentie voor de grote laboratoria, die nu zullen moeten samenwerken, nieuwe benaderingen moeten ontwikkelen, en moeten nadenken over wat ze aanbieden (en zelfs hun bedrijfscultuur) om zich aan te kunnen passen aan de nieuwe eisen van de markt.

Maar het digitale tijdperk heeft ook vele andere gevolgen: zo moeten bijvoorbeeld fabrikanten van geneesmiddelen meer transparantie bieden. De tijd dat labs volledig zelf de kenmerken en de prijzen van hun producten konden bepalen is al lang voorbij. In 2016 zijn de resultaten van klinische tests online toegankelijk en kan iedereen de werkzaamheid van een behandeling controleren. Betalingsorganisaties, regelgevende instanties en patiëntenverenigingen zijn beter geïnformeerd en spelen een doorslaggevende rol bij de kwalitatieve beoordeling van geneesmiddelen. De industrie is nu verantwoordelijk voor wat het doet – buiten het feit dat de economische modellen (hoe sneller en goedkoper te produceren) nu een centraal aandachtspunt zijn binnen bedrijven in de sector.

Nu ze gedwongen worden zich aan te passen en te veranderen, maken deze bedrijven veelvuldig gebruik van digitale training om innovatie binnen hun teams te ontwikkelen, hun verkoopprestaties en de operationele efficiëntie te verbeteren en de naleving van veranderende regelgeving te verzekeren. Binnen deze nieuwe context komt digital learning naar voren als een waardevolle succesfactor voor ontwikkeling.

Ontdek dit nieuwe e-book hier

Take your transformation
to the next level